traveleen.reismee.nl

Auckland (eerste paar dagen)

hoi,

Afgelopen maandag ben ik voor het avontuur van mijn leven het vliegtuig ingestapt. Het ging eindelijk gebeuren en ik zou nu echt naar nieuw zeeland gaan. Het afscheid nemen van mijn ouders vond ik heel lastig en was dus best moeilijk en een beetje emotioneel. Door de douane gaan ging best soepel (duurde wel een beetje lang maar het was dan ook heel druk op het vliegveld) en we waren op tijd bij onze gate voor het boarden. De vlucht zelf duurde ongeveer elf uur (naar Guangzhou, China) en we hadden een vertraging van ongeveer 30 minuten. Na deze vlucht hadden we een 7 uur durende overstap voordat we weer het vliegtuig in moesten dat ons naar onze eindebestemming bracht, namelijk Auckland, Nieuw Zeeland.

Op het moment dat we in Auckland aankwamen was het 5.45 uur 's ochtends Nieuw-Zeelandse tijd op 18 juli. we hebben dus een volle twee dagen in het vliegtuig gezeten en dat was best wel wat. we werden opgehaald door de regio coordinator van Auckland en daar hebben we ook een nacht geslapen voordat we onze oriëntatie hadden de volgende ochtend. op het moment dat we in de auto zaten richting haar huis vanaf het vliegveld moet ik eerlijk zeggen dat de realisatie dat ik nu echt in nieuw-zeeland zat me erg daagde. Ook al is het een westers land, je zit wel aan de andere kant van de wereld en dan ben je toch niet zo dicht bij thuis meer. hier had ik wel even moeite mee maar is gelukkig uiteindelijk weer losgelopen. Die eerste dag hebben we verder weinig gedaan, behalve ontspannen, slapen en proberen wat eten naar binnen krijgen omdat je nog op je schema in Nederland zit en dat maakt avondeten terwijl het in Nederland net ochtend is wel lastig.

Donderdag hadden we de oriëntatie in een ruimte in de lokale bibliotheek waar we kennis maakte met nog 3 andere uitwisselingsstudenten, twee uit Duitsland en 1 uit Frankrijk. die hele ochtend was eigenlijk voornamelijk alle informatie bespreken die we moesten weten voordat we naar ons gastgezin zouden gaan. rond 3 uur 's middags kwam er een shuttle bus die ons naar ons gastgezin bracht. officieel is het van Auckland naar Hamilton maar 1.5 uur reizen maar het duurde uiteindelijk ongeveer 4 uur omdat we midden in de spits terecht kwamen en er nog mensen opgehaald moesten worden van het vliegveld. Wanneer we eindelijk in Hamilton aan kwamen werden er eerst wat andere mensen afgezet wat resulteerde in dat ik pas om half acht 's avonds bij mijn gastgezin aankwam.

Mijn gastouders zijn echt hele lieve mensen en zijn ook heel open. De honden waren een beetje wennen voor mij omdat de overstap van o honden naar 3 Britse bulldogs toch best groot is.

gisteren heb ik een volle 8 uur geslapen, wat ik best netjes vind en heb ik 's middags mijn uniform gehaald samen met mijn gastvader. hier ben ik erg enthousiast over. 

Vandaag ging ik met mijn gastmoeder mee die vrijwilligerswerk doet. we hebben in de ochtend met een groep dames zitten breien. (ben er nog niet heel goed in. een mevrouw daar heeft me geprobeerd te helpen maar ik ben er in ieder geval nog niet)

liefs, 

heleen


Reacties

Reacties

Erna

Dat had je niet gedacht Heleen! Breien in Nieuw Zeeland. Zeker met schapenwol??

Tineke

Heleen, super leuk om van je te horen en te lezen over je belevenissen. Ik blijf je volgen. Veel liefs

Arina

Heel leuk om te lezen Heleen. Hoop dat je er snel van kunt genieten. Benieuwd naar je volgende verhalen.
Lieve groet,
Arina

Marije

Hoi dappere reiziger! Wat een avontuur! Op IG zag ik je site.. ik ga je volgen. Wens je een onvergetelijke tijd toe!

marjon

Hoi Heleen, leuk om je blog te lezen!de eerste berichten zijn positief, fijn dat het goed gaat! Ik blijf je volgen, groetjes marjon

Cindy

Hey Heleen! Weet dat ik alles lekker meelees en op de hoogte zal blijven van je verhalen. Hopelijk is alles alsnog goed gegaan met je uniform XP. Heel veel plezier verder.❤

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!