traveleen.reismee.nl

School (de eerste echte week)

Hoi,

(ik had een hele lange post geschreven, maar kreeg uiteindelijk een foutmelding en de hele post was weg. deze zal dus iets korter zijn , omdat het hier nu avond is en ik uiterlijk om 22.00 wil gaan slapen want ik heb morgen school. het is nu 21.20)

De afgelopen week gebeurde er veel. Ik ben hier naar school geweest, heb nieuwe vakken gevolgd, veel nieuwe mensen ontmoet en heb een ritme ontwikkelt. 

Deze week was best wel leuk. Het was in het begin wel een beetje wennen op school, omdat het toch anders is dan wat ik ken, maar je raakt heel snel gewend aan het ritme. Ik had trouwens wel ontiegelijk veel moeite met het vinden van mijn lokalen omdat ik les heb in 5 of 6 verschillende gebouwen. Sommige vakken waren namelijk makkelijker te vinden dan anderen. Ik heb 6 verschillende vakken waarvan ik er vijf op een dag heb (ze roteren het een soort van). Ik heb elk vak ongeveer 4 keer per week dus het heeft best wel een goed ritme. De lessen duren hier een uur en we hebben twee pauzes. de eerste pauze is 30 minuten en de tweede is 45 minuten (de tweede is lunch).

Qua vakken heb ik houtbewerking, Engels, aardrijkskunde, fotografie, geschiedenis en muziek. Het leuke wat ik hieraan vind is dat ik 50 procent van de tijd vooral bezig van met studievakken en de andere 50 procent met meer creatieve vakken. Dit zorgt voor mij voor een goede afwisseling en dat vind ik heel prettig. (ik zal een andere keer uitgebreid vertellen wat elk vak inhoud en wat ik bij elk vak doe. misschien doe ik dat komende week ergens tussendoor).

De afgelopen week ben ik echt meer in een ritme gaan leven en dat vindt ik wel prettig. Ik denk dat ik dat de eerste paar dagen niet echt had door het tijdverschil. Het duurde ook echt een tijdje voordat ik gewend was aan de tijden hier en ik weer makkelijk kon avondeten en dan ook echt trek hebben.

vorige week had ik best wel moeite met het missen van thuis en alles wat bekend was voor mij. Dit heb ik toen niet in mijn blog geschreven omdat ik het op dat moment moeilijk vond om te schrijven. Wanneer je er namelijk over schrijft, dan ben je er echt mee bezig en dat is confronterend en lastig. De reden dat ik hier nu over schrijf is, omdat ik vind dat zulke dingen gemeld mogen worden (iedereen heeft er wel eens last van) en dat positieve ontwikkelingen er uit voortvloeien en die zijn er. Ik heb er namelijk veel minder last van. Natuurlijk mis ik thuis wel, maar het houdt mij op dit moment niet in zijn greep en ik kan het loslaten. Dit lukte mij vorige week niet omdat alles in een keer op mij afkwam. 

Ik wil graag eerlijk zijn en niet alleen de zonneschijn laten zien, maar ook de moeilijke dingen melden en dat zal zeker ook nog wel komen. Dat is namelijk ook deel van het avontuur.

Het is nu 21.41. Ik ben van plan om ergens komende week nog een keer te posten met verslag over al mijn vakken, maar nu wil ik naar bed omdat ik er morgen om 07.00 uit moet en ik wil graag voldoende slaap krijgen.

weltrusten en veel liefs,

heleen



Reacties

Reacties

Arina

Wat een mooi verhaal weer Heleen, en wat ben je al wijs?zoals je schrijft over je ervaringen. Dat komt wel goed toppertje!

Monique

Hoi Heleen,
Wat een leuk verhaal. Fijn dat je je ritme een beetje hebt gevonden. Gave vakken heb je op school. Zit nu in de auto opweg naar opa en oma en dat typt niet heel handig. Dus stop ik

Groetjes Monique??

Cindy

Goed om te horen dat het wennen steeds iets beter gaat ^_^. Je vakken klinken trouwens echt heel cool! Ben trots op je gekkie en ik ben benieuwd naar je volgende post.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!