traveleen.reismee.nl

Mini golf, meeting, nagels en meer (week 6)

hoi,

Afgelopen week was een zeer drukke week. Natuurlijk had ik school, maar ik heb ook een aantal dingen na school gedaan.

Door de week/op school/vakken

School is leuk en het gaat ook goed. Ik ben bijna klaar met mijn trapje van mijn houtbewerking klas. Ik zal dan ook wanneer ik helemaal klaar ben een aantal foto’s hierop zetten waarin het proces van mijn meesterwerk te zien is.

Engels gaat ook goed. We zijn heel veel bezig met het schrijven van teksten/verhalen en het analyseren en het schrijven van paragraven over onbekende teksten. Vooral in het tweede ben ik aan het oefenen en heb vandaag het aan mijn docent laten lezen die zei dat het heel goed was dus daar ben ik heel blij mee.

Met muziek ben ik o.a. bezig met het leren van twee liedjes. Ik heb ook elke donderdag een half uur zangles waarin ik en mijn docent langs het liedje gaan en alle dingen waar ik problemen mee heb eruit halen en proberen te verbeteren. Daarnaast, omdat ik niet altijd iets te doen heb tijdens de les, want steeds dezelfde liedjes herhalen en herhalen wordt ook wel saai, ben ik een liedje op de gitaar aan het leren. Het is echt zo’n Spaans liedje maar ik weet niet precies hoe het heet. Ik ben er nog niet zo goed in maar oefening baart hopelijk kunst.

Met geschiedenis hebben we het over de moord op Franz Ferdinand en Sophie (net voor WO1) in Sarajevo. Hier was ik op zich wel blij mee (niet blij over de moord natuurlijk) omdat ik dit in Nederland gehad heb, dus het is niet gelijk compleet chinees voor mij.

Aardrijkskunde is ook heel interessant en ik ben volgens mij best wel heel goed bezig. We hebben het over twee verschillende onderwerpen tegelijk (we lopen een beetje achter en 1 is bedoelt als home learning, huiswerk, maar dat wordt volgens mij door velen in ieder geval niet thuis gedaan). We hebben het over vulkanen (specifiek het Mamaku Plateau en de Rotorua Caldera) en we hebben het over Tropische regenwouden. De tropische regenwouden is een essay die je moet schrijven en de vulkanen is voor de examens (moet je ook essays schrijven maar dan binnen drie uur op een examen die ik niet hoef te doen. De echte tenminste, ik moet wel de oefen doen wat ik juist heel leuk vind.). ik vind beide onderwerpen heel interessant en ik ben er ook best wel goed in. Ik denk dat dit deels komt omdat ik het in Nederland heb gehad en deels omdat ik het relatief snel kan oppakken)

Fotografie gaat ook goed. Ik ben nu bezig met het maken van portretten. Dat gaat best wel goed. Het is lastiger om aan iemand te vragen om model te zijn dan om de foto’s te maken. Nu is het vragen aan iemand om model te zijn gelukt (gelukkig!) maar dat is toch best lastig.

Donderdag

Afgelopen donderdag ben ik met mijn gastvader en zus(je) (ik weet niet wie er ouder is, we zijn beide 17. Zij komt uit Japan, ik Nederland) naar Melville got talent gegaan. Het waren allemaal optredens van leerlingen om held op te halen voor de pta (Parent Teacher Association). Het was echt heel leuk en interessant. Er zitten best wel veel mensen bij mij op school die van verschillende Pacifische eilanden komen o.a. Hawaii, Samoa, etc. veel van die leerlingen dansten een traditionele dans en we hebben dan ook heel veel eilanden langs zien komen. Elke heeft een andere soort dans en een andere kledingstijl en dat was heel interessant om te zien. Ook hebben een groep docenten opgetreden. Dit was echt heel leuk en ook een beetje grappig. 1 speelde er op de mondharmonica dus dat was wel leuk om te horen.

Vrijdag

Op vrijdag avond had de youth group een minigolf and ice cream uitje. We zijn met een groep jongeren, een aantal kinderen en een aantal volwassenen gaan mini golfen en het was echt heel leuk. Ik kan wel gelijk constateren dat ik niet kan mini golfen. Ik was een na laatste van ons groepje van zes. Ik had de andere Nederlandse exchange student meegevraagd en dat was echt heel gezellig (ook degene die met mij naar NZ gereisd is en een vriendin van mij. ik zeg Nederlandse exchange student omdat ik haar naam niet wil noemen zonder toestemming). Na het mini golfen kreeg iedereen een sundae (van de Burger King). De sundae was echt heel lekker. (kostte ons in totaal 15 dollar per persoon, dat is €8.54 dus dat was wel heel chill)

Zaterdag

Op zaterdag had een meeting met mijn regiocoördinator en de andere uitwisselingsstudenten. Dit was best wel gezellig, veel geklets, maar ook over een aantal serieuzere dingen gegaan. Er was een ding waar ik wel moeite mee had. Ik ga namelijk naar youth group en het is een van de dingen die ik doe zonder mijn Japanse gastzus. Als ik heel eerlijk ben vind ik dat prettig omdat ik graag ook mijn eigen activiteiten onderneem en zelf mensen leer kennen. Nu had de regio coördinator gesuggereerd aan mijn gastzus dat het een goed idee is als ze er ook heen zou gaan.

Nu vindt ik dit een hele logische actie aan mijn regio coördinator, die trouwens echt heel aardig is, maar ik liet haar niet gelijk weten hoe ik mij erover voelde. Hier zat ik na de meeting heel erg mee en ik vond het lastig te uiten. Uiteindelijk (nadat mama me een lichte schop in de goede richting over skype had gegeven aangezien ik toch al had afgesproken dat we gingen skypen) heb ik mijn gevoelens erover opgeschreven en de volgende ochtend een foto van gemaakt. Dit heb ik naar haar (regio coördinator) doorgestuurd met een toelichting. Hier reageerde ze heel positief op dus dat was wel heel prettig. En ze snapte waarom ik graag ook mijn eigen activiteiten wil. En daar was ik heel blij mee (ze heeft het ook opgelost en besproken met mijn gastzus dus dat was ook wel heel prettig.

Nadat je dit gelezen hebt vraag je je waarschijnlijk af waarom ik dit vertel. 1 omdat het mij een tijd heeft dwarsgezeten dus maakt dat het belangrijk en 2. Omdat ik trots op mijzelf ben voor het uiten van wat ik denk en dat ik voor mijzelf en mijn gevoelens opgekomen ben.

Zondag

Op zondag ben ik ’s ochtends naar de kerk geweest. Het was best een leuke dienst met een quiz waarmee je chocolaatjes kon verdienen (niets verdiend jammer genoeg), ze deelden chocolaatjes uit aan alle vaders aangezien het hier in NZ (en AUS) afgelopen zondag Vaderdag was, er werd een verhaal voorgelezen over de tien plagen in Egypte (het verven op de deur post werd uitgebeeld door een aantal kinderen) en het was avondmaal ook al stond dat hier wat minder centraal in vergelijking met mijn kerk in Nederland. Na de kerk heb ik mijn nagels laten doen samen met een van mijn youth group leiders dus dat was heel gezellig. We konden veel kletsen en hebben na het laten doen van onze nagels thee gedronken.

’s Avonds was heel rustig hier. Er was geen youthgroup verder door vaderdag dus ik was gewoon gezellig thuis.

Liefs,

Heleen

Reacties

Reacties

Cindy

Jaaa ik ben heel benieuwd naar je trappetje Heleen! XP Ik vind het trouwens echt heel leuk om dit steeds te lezen. (Je houdt t echt goed bij tho, ik wordt altijd lui met dit soort dingen dus je bent goed bezig XD) groetjes en knuffels van miijj ❤

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!