traveleen.reismee.nl

Vakantie, emoties en rustige dagen. (week 11)

Hoi,

Afgelopen week was een week vol met ups en downs. Mijn heimwee was en is nog steeds niet helemaal over, maar het gaat beter in vergelijking met de afgelopen dagen. We gingen met de groep mini golfen en net zoals de laatste keer (dat was met de youth group) was ik deze keer ook ZEER slecht. Ik was een-na-laatste (van de 5) dus mijn score was niet het ergst, maar ik ben er zeker niet goed in. Het was wel heel gezellig en ik heb het naar mijn zin gehad. Daar gaat het natuurlijk om en dat weet ik (maar een betere score was wel leuk geweest).

Vrijdag was volgens mij niet heel actief en heb ik het een beetje rustig aan gedaan. Zaterdag ben ik ’s ochtends mee gegaan boodschappen gedaan, aangezien ik ’s avonds zou gaan koken. Ik heb groente lasagne gemaakt en het was 1. Heel lekker en 2. Goed gelukt. Ik had wel teveel gemaakt, dus we hadden gelijk lunch voor de twee achtereenvolgende dagen. Dit was voornamelijk de focus van wat ik die dag gedaan heb, en ben in de middag even naar het centrum gegaan omdat ik wat dingen nodig had. (ben op de fiets gegaan. Ontdekking: heuvels zijn vermoeiend.)

Op zondag ben ik ’s ochtends naar de kerk gegaan. Het was een goede dienst, ook al vind ik de preek soms moeilijk te volgen omdat, doordat het Engels is, ik merk dat ik sneller afgeleid ben of eerlijk gezegd niet meer op let. Dit doe ik niet expres maar het is soms lastig om de hele tijd te moeten focussen. ’s Middags heb ik niet heel veel gedaan. Ik heb voornamelijk gelezen ’s avonds hadden we zondag roast gehad. (roast betekent braden in dit geval). Normaal gesproken ga ik naar youth group, maar omdat het op dit moment vakantie is heb ik dat niet.

Maandag was mijn diepste dip-dag. Op maandag kwamen al mijn emoties eruit en had ik moeite om ook maar iets te doen. Als ik heel eerlijk ben, heb ik die dag voornamelijk op mijn kamer beleefd aangezien ik het moeilijk vond om iets te gaan doen. Ik weet dat dit niet goed is en dat je je moet proberen af te leiden, maar soms is het echt heel lastig en maandag was zo’n dag. (voornamelijk muziek geluisterd en films gekeken die dag)

Vandaag (dinsdag), daar in tegen, had ik veel minder last van mijn heimwee en speelde het eigenlijk amper tot geen rol in mijn dag. Ik ben ’s ochtends met mijn oudere gast zus naar de supermarkt gegaan en heb na de lunch mijn gastvader geholpen met het maken van een worteltaart. (ik heb een foto gemaakt van het recept, dus als het smaakt wil ik het in Nederland ook een keer maken). Verder heb ik een tijdje gelezen (ik ben op dit moment Percy Jackson #2 aan het lezen)

Ik weet dat het een relatief korte post is, maar er is niet veel merkwaardigs gebeurt. Ik ben van plan om morgen (woensdag) of overmorgen (donderdag) naar de Hamilton gardens te gaan, dus ik zal een aantal foto’s van de tuinen posten in het weekend.

Liefs,

Heleen

Ik denk dat ik het al eerder bij een post heb geschreven, maar aangezien ik niet weet of iedereen die gelezen heeft, wil ik meldden dat ik probeer zo eerlijk mogelijk te zijn in mijn blog. Ik wil dat de mensen die dit lezen, mijn hele verhaal lezen en niet alleen de mooie momenten want dat is ook hoe ik deze ervaring beleef. Ik weet dat waarschijnlijk 98% van jullie familie en vrienden zijn, maar ik ga het niet mooier voor doen dan dat het soms is. De ervaringen die ik hier op doe zijn echt heel gaaf, maar ik heb nou eenmaal ook moeilijke momenten. Ook al zijn dat er meer dan dat ik verwachtte aan het begin van deze uitwisseling, ik denk dat ik ook van die ervaringen leer en sterker wordt als een persoon. En ik weet dat de negatieve momenten zullen minderen en dat de positieve momenten zullen groeien gedurende het jaar.

Reacties

Reacties

Marjon

Hoi Heleen, zo ik ben eindelijk eens gaan zitten voor al je blogs die ik nog niet had gelezen. Goed om te lezen dat het goed gaat op high school, dat je er op uit gaat, van alles onderneemt en leuk dat je aansluiting hebt in de Youth groep. Echt goed van je! Toch leuk om te lezen dat de Nederlandse producten als drop en appeltaart daar te krijgen zijn; toch een beetje Nederland daar. En echt knap dat je zo eerlijk vertelt over de lastige momenten. Fijn dat er dan Skype en whatsapp is?. Ik kijk uit naar je blogs die nog gaan komen! Je schrijft leuk??. Groeten uit Linschoten, marjon

Marjon

En je krukje:wauw! had je ooit gedacht dat je dat zou kunnen?

Laura Gaasbeek

hee meid!

Wat leuk om al je blogs te lezen en wat dapper van jou dat je dit avontuur bent aangegaan! Ik denk dat we wel kunnen stellen dat je best wel een beetje trots op jezelf mag zijn hoor!!! Ik hoop dat je het naar je zin hebt en dat je er enorm van gaat genieten.
Liefs, Laura

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!