traveleen.reismee.nl

Ontiegelijk late post, sorry daarvoor. Rustige dagen, (week 12) (week van ca. 9 - 14 okt)

Hoi,

Disclaimer: deze post wordt niet heel lang om 2 redenen. 1. Er was niet zo veel bijzonders gebeurd in de tweede week van de vakantie en 2. Ik ben heel laat met het schrijven ervan, dus ik schrijf aankomend weekend wel weer een langere denk ik).

Disclaimer #2 (na het schrijven van een groot gedeelte van de tekst): de tekst word toch gemiddelde lengte.

De tweede week van de vakantie was niet heel bijzonder. Het weer viel heel erg tegen, dus het was nogal regenachtig.  Ik ben dus ook niet naar de Hamilton gardens geweest ook al was dat wel mijn plan. Ik ben op woensdag wel naar het centrum geweest en heb daar, eerst mijn schoenen naar de schoenmaker gebracht, en ben daarna naar het Hamilton museum geweest. Ze hebben hier meerdere korttijdige zowel als permanente exposities en er zaten er een aantal tussen die ik heel interessant vond.

De eerste tentoonstelling die ik heb bekeken ging over Jane Austen en haar 200 jarige jubileum (weet niet of dat te maken heeft met haar schrijf carrière of leeftijd). Ze namen karakters uit haar boeken en deden de paspoppen kleding aan die die personage zou hebben gedragen. De kleding die op de poppen hingen kwamen ook uit die tijd en het was best heel interessant. Ik had ook toevallig een paar dagen daarvoor pride and prejudice, de film gekeken en daarna ook sense en sensibility dus dat was wel heel leuk. Het was interessant om te zien dat ik er ook gelijk een goed plaatje bij vorm. Daarna waren er een paar ruimtes met kleding van “modernere” ontwerpers (begon met ca. 1960/1970). Dit was ook best wel leuk om te zien en ik denk ook dat mama dit interessant vindt al zou ze in NZ zijn.

 Na de tentoonstelling over kleding ben ik doorgegaan naar de volgende ruimte. Hier vond een kunst wedstrijd plaats waar ik niet te veel woorden aan ga verspillen. Kort maar krachtig: ik snap niet waarom een deel hiervan kunst kan worden genoemd en ik vond sommige kunstwerken niet de prijs waard die er bij stond. Ik snap dat andere mensen hier andere meningen over hebben, maar ik snapte van de meeste echt niks. Degene die ik interessant vond wonnen natuurlijk niet.

Hierna ging ik naar de tentoonstelling over de Maori. Ze hebben hier in Hamilton een hele grote boot die heel belangrijk is voor hen. Het is een hele mooie houten boot. Het deed mij een beetje denken aan de romeinse boot in woerden in opzichte van de lengte, maar dan een kano versie met kleuren en veren en etc. dit vond ik heel interessant en het was ook een goede manier om iets meer van hun cultuur en geschiedenis te leren.

Als laatst ben ik de ruimte in gegaan over de eerste wereldoorlog. Deze expositie was gemaakt ter herinnering voor alle nieuw zeelanders die in de eerste wereldoorlog hebben gevochten en daar zijn overleden. Ze zorgden ervoor dat het redelijk persoonlijk werd doormiddel van foto’s en namen en beroepen bij de foto’s. Het tweede gedeelte van die expositie ging voornamelijk over hoe de eerste wereldoorlog verliep en hoe de nieuw zeelanders er mee in connectie kwamen. Ik heb niet alle borden gelezen want het waren er erg veel maar het was wel heel interessant.

Na het museum dronk ik een kop pepermunt thee in een restaurantje voordat ik weer naar huis fietste (deed de heen en terugweg op de fiets). Fietsen hier is een stuk vermoeiender dan in Nederland. Nu komt dat o.a. door de heuvels, maar waarschijnlijk ook door mijn snel verdwijnende conditie (als ik heel eerlijk ben)

Donderdag en vrijdag waren niet heel ondernemende dagen. Dit had voornamelijk te maken met het regenachtige weer waardoor het niet echt weer was om naar buiten te gaan. Ik heb, als ik eerlijk ben, deze twee dagen voornamelijk gefilmd met (naast uitslapen) lezen, film kijken en op sommige momenten schrijven. Ik ben wel op ieder geval 1 van de twee dagen een rondje gaan lopen, maar natuurlijk precies wanneer ik ga lopen gaat het keihard regenen (had wel een paraplu bij mij).

Op zaterdag ging ik ’s middags naar Leona, de andere Nederlandse uitwisselingstudent naast mij, om een appeltaart te bakken. De appeltaart was best wel goed gelukt. Uiteindelijk ben ik ook blijven eten en slapen. We hebben een film gekeken, gezellig gekletst en het naar ons zin gehad. Het was wel even prettig om gewoon een tijdje Nederlands te praten, wanneer niet op skype. Het grappige was wel dat we soms gewoon van Engels naar Nederlands wisselden, omdat we zo gewend raken aan het Engels praten. De volgende ochtend ben ik niet naar de kerk geweest en we zijn die ochtend het centrum in gegaan want ze hadden een paar dingen nodig en ik ging gezellig mee.

’s Middag ging ik naar huis en ik ben ’s avonds naar youth group gegaan. Het was echt heel gezellig en we hadden pizza en frietjes als avond eten. We hebben het daarna ook gehad over het laatste avondmaal dienst begin november die wij als youth group mogen doen en hoe we die leuker, interessanter en / of origineler kunnen maken. We hebben het ook nog een tijdje over feestdagen gehad, dus ik had ze dingen uitgelegd over koningsdag 4+5 mei en sinterklaas.

Liefs,

Heleen

Reacties

Reacties

Marlene

Hoi Heleen, wat leuk, zo'n interessant museum vlakbij! Grappig dat er een expo over Jane Austen was - wij hebben net afgelopen weekend haar graf gezien in de kathedraal van Winchester (waren op bezoek bij Esther die een minor doet in Southampton). Mooie witte bloemetjes heb je gefotografeerd! Kom je met die mooie cijfers niet in de verleiding om te kijken of je toch in een paar vakken 'officieel' examen kunt doen? Of is dat niet mogelijk? Veel groeten en geniet van de lente daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!