traveleen.reismee.nl

Terug naar school (week 13) (15/10/2018 – 21/10/2018)

Hoi,

Afgelopen week was een zeer rustige week op het gebied van school. School begon weer na twee weken aan vakantie. Op dit moment zijn de meeste vakken de stof aan het herhalen of de projecten aan het afmaken (de creatieve vakken). Dit maakt het voor mij soms een beetje saai, aangezien ik geen examens hoef te doen. Ik maak wel de oefenexamens tijdens de les, maar dat is soms ook gewoon om iets te doen te hebben. Dit doen de docenten natuurlijk niet expres aangezien zij zich moeten focussen op de examens, maar dat maakt wel dat ik soms in de les zit en zoiets heb van: wat moet ik nu doen?

Wat wel leuk is om te zeggen is dat met het Engels oefenexamen dat ik heb gemaakt (ik hoefde er maar 1 van de drie te doen), ik voor tekst 1 een excellence, tekst 2 een merit en tekst 3 ook een excellence heb. Dit betekent dat mijn algehele essay dus een excellence was, wat ik best gaaf vond om te horen. Met mijn geschiedenis oefenexamen heb ik ook twee korte essays geschreven en volgens mijn docent heb ik voor de eerste een merit en voor de tweede een excellence.

Zoals ik zei, was de week best rustig. Voornamelijk op school gebied. Ik had afgelopen week wel last van heimwee. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er elke week wel last van heb en ik heb ook nog niet het gevoel dat het weggaat. Soms gaat het makkelijker en soms is het gewoon heel lastig. Ik heb er wel met mijn gastmoeder over gepraat, wat op zich wel hielp. Het stelde mij vooral gerust met dat het normaal is en dat iedereen het kan hebben. Dit gaf mij zeker wat meer rust, ook al verdween mijn gevoel nog niet helemaal.

Afgelopen weekend was het labour weekend wat betekent dat we een driedaags weekend hadden met maandag vrij (over maandag schrijf ik dit weekend wel weer aangezien dat bij week 14 hoort). Ik heb het dit weekend niet echt druk gehad. Was op zaterdag ochtend naar de stad gegaan aangezien ik mijn schoenen van de schoenmaker moest halen. Je raadt het nooit: was de schoenmaker dicht omdat het een lang weekend is terwijl het online zei dat het open was. UGH. Moet ze nu nog steeds ophalen want ik heb er verder nog geen tijd voor gehad en maandag waren ze ook dicht. Ik heb ’s middags nog een uur gewandeld en een aantal mooie foto’s gemaakt van bloemen + een mooie plek gevonden waar je kan zitten.

Op zondag ben ik ’s ochtends naar de kerk gegaan. Heb na de kerk een heel interessant gesprek gehad met een mevrouw. We begonnen met praten over Nieuw-Zeeland en eindigde met een gesprek over gezondheidszorg in NL en NZ. ’s Middags was voornamelijk het plan om te lezen en wat dingen voor school te doen, maar rond 2 uur een voormalige student die hier gewoond heeft kwam langs (zij woont nog steeds in Hamilton) samen met haar broer. Dit was heel gezellig en ze waren er uiteindelijk tot 5 uur. Daarna hadden we om half 7 de normale Sunday roast. Ik had geen youth group dus ik was gewoon thuis.

En toen begon de volgende week alweer

Liefs,

Heleen

Reacties

Reacties

Guusje

Lekker bezig met je cijfers meid!! Fijn om te horen dat je een support systeem hebt om op terug te vallen als t nodig is. Veel sterkte en liefs❤❤

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!