traveleen.reismee.nl

Update week 14, 15, 16 & 17 (22/10/2018 – 17/11/2018)

Hoi,

Ik weet dat het een tijd geleden is sinds ik laatst heb geschreven. Ik zat nogal in een dip en had niet echt de motivatie om ook maar iets te schrijven. Voornamelijk in week 14 en 15 had ik nogal last van mijn heimwee. Ik ben een aantal keer in huilen uitgebarsten en kon echt even niks meer hebben. Ik heb er een aantal keer met mijn gastouders overgepraat en dat heeft tot een zekere hoeveelheid wel geholpen, maar het was nog niet helemaal weg. Die zondag had ik het ook nogal lastig en ik moet eerlijk zijn dat de kerk wel heeft geholpen. De mensen hier zijn echt heel aardig. Een mevrouw vroeg hoe mijn week was, mijn antwoord: wel oké en daarna moest ik opeens huilen en ze gaf mij gelijk een knuffel, daarna kwam iemand van youth group om mij een knuffel te geven en toen ik de kerk uitliep kwam er nog iemand. Het hielp wel om te weten dat die mensen er voor mij zijn. Dat was best wel geruststellend.

In samenvatting waren week 14 en 15 gewoon niet echt mijn beste weken. Ik had echt heel veel moeite met het missen van thuis en had momenten waarin ik gewoon het liefst in een vliegtuig had willen stappen. Nu weet ik dat het er allemaal bij hoort, maar dat maakt het niet makkelijker. Ik ben wel trots op dat ik doorzet en ik hulp vraag. Ik had in het weekend van week 15 een gesprek met mijn regio coördinator om te zien of zij mij ergens mee kon helpen. Ik vind het prettig dat zij in ieder geval weet wat er met mij aan de hand is en wat er door mij heen gaat. Ik heb er denk ik niet zo veel uit kunnen halen als dat ik had gewild, maar ik vind het prettig dat zij weet waar ik sta en hoe ik mij voel.

Week 14 en 15 waren ook mijn laatste twee weken van school aangezien de meeste leerlingen nu examens hebben. Dit betekent ook dat ik op dit moment zomervakantie heb. Dit is aan de ene kant best een leuk idee, 3 maanden vakantie. Maar het is best wel overweldigend. Wat moet je in hemelsnaam met ca 10 – 12 weken aan vakantie? Ik ga wel op de trip van 26/11 tot 06/12 maar daarnaast moet ik zelf maar een manier verzinnen om mijn tijd in te vullen.

De afgelopen twee weken heb ik geholpen met een naschoolse kinderopvang. Dit is dan van half 3 tot kwart voor 6 en het is eigenlijk een soort BSO. Dit heeft mij wel heel erg geholpen, omdat ik elke dag iets op mijn planning had staan en naar uit kon kijken. Ik ben in de eerste week dan ook elke dag geweest. Afgelopen week ben ik er op maandag, woensdag en vrijdag geweest (op dinsdag staakten de leraren, dus waren de meeste ouders thuis). Op dinsdag ben ik toen in mijn eentje naar de stad geweest en heb daar rondgewandeld, kleding gepast (niks gekocht, jammer genoeg) en ben in mijn eentje naar de film geweest. nu moet ik eerlijk zeggen dat ik dat best wel heel leuk vond. Ik was nog nooit eerder in mijn eentje naar de film gegaan, maar het was best wel relaxt. Ik ging naar de film ‘Christopher Robin’ en het was echt heel goed. Vorige week zaterdag was ik trouwens ook naar de film gegaan, toen ging ik naar ‘Charming’.

Op donderdag had ik een korte workshop cadeautjes in pakken, omdat ik in de maand december vrijwilligerswerk ga doen, waar je dus cadeautjes voor mensen in pakt voor het goeden doel. Dit was best wel heel gezellig en naast het leren hoe je dingen goed inpakt, was het ook gezellig om met de drie andere vrijwilligers die er waren te praten. Vandaag (zaterdag) heb ik ’s ochtends een tijdje met Guusje geskypet. Dit was wel heel gezellig en ik ga vanavond naar een spelletjes avond van de youth group waar we ook gaan barbecueën, dus daar heb ik ook wel veel zin in.

De afgelopen twee weken (week 16 & 17) gingen echt een stuk beter. Ik had een dipje, maar na een wandeling was het al weer afgezakt. Het waren vooral week 14 en 15 die heel moeilijk waren en die weken heb je ook.


Liefs,

heleen

Reacties

Reacties

Peter en Marietta

Wij zijn nu op het vliegveld na 4 weken NZ. Zoveel moois om te zien dus voor je vakantie raden wij aan: ga lekker het land ontdekken ! Wij hebben er van genoten ! Liefs en groet, P & M

Christa

Heyy, ik heb je al heel lang niet meer gesproken dus hopelijk is dit niet raar, maar ik hoorde dat je naar NZ ging en vind het erg leuk om daarover te lezen. Super stoer dat je dit doet en wat een gave ervaring zeg :) Probeer je door de lastige tijden heen te bijten en er vooral van te genieten. Misschien is het een idee om in de 3 maanden uitstapjes te maken naar plekken in NZ die je nog graag wil zien? Veel succes en plezier nog :) ~ Christa

Rianne van der Nagel-Meter

Ha lieve Heleen, leuk om door middel van deze website te kunnen volgen wat je doet en wat je meemaakt. Heel sterk van je dat je ook eerlijk aangeeft dat het je niet altijd makkelijk af gaat om zo ver van je familie en vrienden te zitten. Zo leer je ook veel over jezelf, denk ik, en ik vind het heel knap van je dat je mensen om je heen zoekt en je (vakantie)tijd ook gebruikt om vrijwilligerswerk te doen.
Hier in het koude Linschoten zijn we je natuurlijk niet vergeten en we zijn verbonden in gedachten en gebeden. Ga met God en Hij zal met je zijn!
Lieve groet, Rianne

High School Team

Hoi Heleen,

Wat super knap hoe je het aanpakt daar met je heimwee. Heel goed om dan even wat afstand te nemen en fijne mensen op te zoeken. Wat je al zegt: je bent echt niet alleen daar. Ga genieten van je vakantie en je mooie trip en hou jezelf inderdaad ook lekker bezig, dat helpt.

Groetjes,
Lotte

Cindy

Hey Heleen,
Fijn om te horen dat je een beetje door je dipje heen bent gekomen. Ook heel fijn dat er zulke lieve mensen om je heen zijn en je in een fijne omgeving zit. Hopelijk spreek ik je snel weer om gezellig wat bij te kletsen over alles wat je meemaakt. ^_^

Veel liefs, Cindy ❤

Oma Beerepoot

Dag Heleen,

Wat een verhalen! Als ik je niet spreek dinsdag wens ik je nu al prettige kerstdagen en een goede jaarwisseling.

Groetjes, Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!