traveleen.reismee.nl

field trip

Hoi,

De afgelopen week was best wel druk en indrukwekkend. op woensdag en donderdag ging ik met mijn aardrijkskunde klas op een tweedaagse field trip naar Rotorua en Taupo. Dit zijn twee caldera's. Dat betekent dat toen de vulkaan ontplofte, de top is ingezakt omdat er niks meer onder zat en dat creëert een meer. Lake Taupo is een stuk groter dan lake Rotorua maar we focussen op school voornamelijk op de tweede.

Field trip (woensdag en donderdag) 

Het was een best vermoeiende school trip waarbij we veel in de auto zaten om van punt a naar punt b te rijden enz. de eerste paar keren dat we stopten was zodat onze AK docent ons specifieke dingen in het landschap kon laten zien. we zijn o.a naar de champagne pools gegaan. dit zijn geothermische gebieden waar water omhoog komt wat heter is dan kokend heet. het stonk er echt heel erg naar rotte eieren    

Na de lunch hebben we met de algehele groep boodschappen gedaan in de Pak 'n Save. de Pak 'n Save is eigenlijk een soort supermarché van nieuw zeeland.

's avonds gingen we met een gondel op mount ngongotaha. Dit was echt heel mooi ant het was donker dus je kon alle lichtjes zien en dan het zwarte gedeelte van het meer met de lichtjes eromheen van alle huizen. 

ik had er op dat moment ook even moeite mee want dit zijn van die dingen die je graag wilt dat papa en mama zien en die zitten aan de andere kant van de wereld. het maakt dat je ze mist dus toen ik daar stond had ik het even lastig. en ook al is het mijn avontuur, zulke dingen wil je graag delen en dat kan niet op de manier die je wilt of hoe je dat altijd deed als je met ze op vakantie bent

de dag erna zijn we naar Lake Taupo gegaan wat een nog grotere caldera is en dat was best wel indrukwekkend om te zien. daarna zijn we naar het vulkanische centrum gegaan waar we een aantal opdrachten hebben gemaakt over vulkanen en een aantal video's gekeken over gebeurtenissen zoals over een vulkaan uitbarsting dat gebeurde in 2007 en een video over de aardbevingen in Christchurch. Daarna gingen we weer terug naar Hamilton en de rit was ongeveer ca. 3 1/2. de rit was ook bijna helemaal stil want iedereen was zo moe dat de meeste sliepen.

vrijdag, zaterdag en zondag

Vrijdag is er niet echt iets interessants gebeurd. Ik ben naar school geweest wat prima ging. Ik vond niet alle vakken even interessant die dag. Toen ik de vakken uitkoos had ik verwacht dat ik fotografie helemaal geweldig vond (en ik vind het ook wel leuk) en ik had verwacht dat hout wel oké zou zijn maar het is juist het omgekeerd en ik vind houtbewerking echt heel leuk en fotografie juist oke.

's avonds aten we fish and chips. Dit doen we elke vrijdag dus dat vind ik heel leuk (op zondag hebben we sunday roast elke week)

op zaterdag ben ik naar Hamilton centrum gegaan samen met mijn Japanse gastzusje. we hebben er even rondgekeken (ik heb twee boeken gekocht. OEPS        ) en we zijn naar de bibliotheek geweest, maar we moeten een volwassenen bij ons hebben omdat we beiden minderjarig zijn, dus dat gaan we ergens deze week doen wat ik heel leuk vind.

vandaag (zondag) ben ik naar de kerk geweest. het was een hele interessante dienst en ging over 'God in the bigger picture, but also in the smaller details'. hiermee werd in de preek ook gepraat over de uittocht van Egypte met de tien plagen dus dat vond  ik heel interessant. 's middags heb ik heel rustig aan gedaan aangezien 1. het is nog weekend en 2. ik mis thuis best wel dus ik probeer mijzelf af te leiden door o.a Netflix te kijken.

's avonds ben ik weer naar youth group gegaan wat ik heel leuk vond. het zijn echt hele aardige mensen en het is heel gezellig. naast dat het gezellig is, is het ook prettig dat we bijvoorbeeld over god praten en over hoe we communiceren met hem. we praten op dit moment veel over hoe je de band met god kan verbeteren en wat je daarvoor kan doen.

homesickness

de afgelopen week had zijn ups en downs. ik vond de field trip echt heel leuk, maar er zijn van die momenten dat je dingen ziet en je die graag wilt delen met papa en mama zoals op de gondel met al de lichtjes die je ziet want het was zo indrukwekkend. Verder merk ik dat ik op sommige momenten naar bijvoorbeeld een specifiek liedje luister of iets dergelijks en dan thuis mis. vandaag, toen ik bezig was met het eerste gedeelte van mijn blog te schrijven, werd ik even emotioneel. Ik weet dat het normaal is dat je thuis mist maar het is zo lastig. Ik ben zo veel dingen aan het meemaken, maar op hetzelfde moment is het gewoon het ritme (school enzo) dat je thuis (in nl) ook hebt, dus wanneer je tijd over hebt gaan je gedachten automatisch dwalen. Het gaat nu wel weer omdat ik zorg dat ik bezig blijf, maar ik heb zeker momenten waarin ik dat lastig vind.


note:

(sorry dat het een beetje chaotisch is, ik wilde het vooral allemaal opschrijven en heb niet echt heel goed op de grammatica en zinsbouw gelet. op dit moment schrijf ik elke week ook een stukje over homesickness omdat ik denk dat het logisch is dat ik er last van heb en ik graag eerlijk ben en niet alleen de positieve dingen wil delen, maar ook de dingen waar ik moeite mee heb.)


liefs Heleen

Reacties

Reacties

Femmy

Leuk al die verhalen . De foto's van de fielt trip haalden herinneringen boven van onze reis naar New Zeeland.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!