traveleen.reismee.nl

The movies (again), oefenexamens en een rustig weekend (week 8)

Hoi,

Afgelopen week was relatief druk. Ik heb best wel veel zitten leren en ben natuurlijk naar school geweest. Afgelopen week (en deze week) heeft mijn school de ‘mock-exams’. Dit zijn imitaties van de officiële examens die voor leerjaar 11, 12 en 13. Ze doen dit om de leerlingen voor te bereiden, maar ook zodat wanneer iemand verhinderd is bij de echte examens, ze cijfers hebben om op terug te vallen.

Ik had een geschiedenis toets op woensdag. Deze toetsen zijn best anders vergeleken met de toetsen in Nederland. De toetsen in Nederland is het antwoorden van ca. 25 vragen, hier schrijf je binnen drie uur een aantal essays. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit lastiger vindt, aangezien je naast het beantwoorden van vragen, je ook rekening moet houden met het vormen van correcte zinnen en de hele essay moet een lijn hebben. De geschiedenis toets ging best wel goed. Ik vond het een lastige toets aangezien ik niet zo bekend ben met de Nieuw-Zeelandse onderwerpen, maar de essay over de moord op Franz-Ferdinand in 1914 in Sarajevo ging wel heel goed (ik denk wel dat dat voornamelijk is omdat ik het er op school in NL over heb gehad)

De Engels toets was een twee uur durende toets op donderdag waarin we onbekende teksten moesten analyseren en daar moest ik ook essays voor schrijven. Je moest de kenmerken uit de tekst halen en schrijven over hoe effectief ze zijn in de tekst. Dingen zoals metafoor, vergelijking etc.

De aardrijkskunde toets ging ook wel goed (denk ik). Ik vond dit vak het makkelijkste te begrijpen aangezien ik het in Nederland al over vulkanen en dergelijke heb gehad en het er alleen een stukje dieper op in ging. Ik heb deze ook helemaal afgekregen dus dat was heel prettig.

De enige toets die ik niet helemaal volledig had afgekregen was de geschiedenis toets. Het was gewoon te veel voor drie uur. Het waren drie verschillende onderwerpen. Voor de twee grote onderwerpen heb ik per essay 4 pagina’s geschreven. Naast de twee essays over specifieke onderwerpen die je van te voren heb geleerd, krijg je ook een boekje met ongeveer 10 of 11 bronnen over een onderwerp die niet gerelateerd is aan de andere twee essay onderwerpen. Hier moet je drie vragen voor beantwoorden en dat moeten essays zijn van ongeveer 2 pagina’s. ik heb hier 2 van de 3 gedaan, dus dat is best netjes. Ik heb volgens anderen waarschijnlijk meer geschreven dan hen.

Afgelopen zaterdag was een rustig dagje. Ik heb niet echt heel veel gedaan behalve wat dingetjes voor school.

Op zondag ging ik ’s ochtends naar de kerk. Ik merk dat dat echt een soort uitlaat is. Het is iets waar ik elke zondag ochtend het huis uit ga ook al wil ik het liefst in mijn bed blijven. Dit had ik niet verwacht voordat ik hier kwam. Ik ging natuurlijk in Nederland naar de kerk, maar ik bleef soms ook wel in bed liggen. Natuurlijk is dat geen probleem (voornamelijk sinds mijn bed comfortabel is), maar ik merk dat dat hier anders is en dat had ik niet verwacht. En ook al vind ik de preek niet zo interessant of ik ben het er niet helemaal mee eens, het zorgt ervoor dat ik mij meng onder de mensen. Ik praat elke week weer met nieuwe mensen. Ik ontmoet nieuwe mensen en wanneer je dan de volgende zondag komt herkennen ze je naam, wat echt heel leuk is. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nogal moeite heb met het naam gedeelte en soms zelfs met gezichtsherkenning. Dan komen ze naar je toe en zeggen ze hi, wat heel aardig is, maar dan vergeet ik wel eens wie het ook al weer was. Ik wordt er wel steeds beter in gelukkig. ’s Middags heb ik weer wat dingen gedaan voor school. Ik heb wat onderzoek gedaan voor o.a. mijn aardrijkskunde verslag over tropische regenwouden. Dit was best interessant.

Rond 4 uur werd ik opgehaald en ben ik met een vriend van mij naar AVENGERS; INFINITY WAR gegaan. Voor de mensen die weten wat het is; ik weet dat het al lang uit is, maar omdat Marvel (de organisatie die alle films maakt) 10 jaar bestaat, laten ze alle films nog een keer zien in de bioscoop. Dit was heel gezellig en het was leuk om iets met een vriend van school te doen. Voor de gene die niet weet wat het is: het is een superheldenfilm.

Afgelopen maandag had ik een dag vrij omdat ik geen toetsen had dus dat was best wel leuk. Op dinsdag had ik mijn houtbewerking les. Dit gaat best wel heel goed (ik ga binnenkort waarschijnlijk een blogpost schrijven over hoe de school in elkaar zit, lessen, uniform, een aantal foto’s van de school etc. waarschijnlijk dit weekend of volgend weekend maar niet vandaag want het is hier 23.44 en ik moet eigenlijk slapen, maar het ging eindelijk lekker met schrijven dat ik niet in het midden wil stoppen om het later op te pakken en niet meer te weten wat te moeten schrijven). Vandaag, woensdag, had ik fotografie. Dit gaat ook best wel goed.

Liefs,

Heleen

Reacties

Reacties

Monique den Hartogh

Hoi Heleen,
Hier maar weer eens een reactie van mij. Lees al verhalen en ik vind ze leuk. Leer je steeds wat beter kennen terwijl je aan de andere kant van de wereld ben. Hier alles oke en je krijgt de groeten van ons allemaal. Nu ik ga Roberto op bed deponeren. Gr Je aunt

Arina

Hoi Heleen,
Leuk om je verhalen steeds te lezen en idd bijzonder om je nu je down under zit zo te leren kennen. Fijn dat je het steeds meer naar je zin lijkt te hebben. Wat een gave ervaringen doe je op zeg!
Groeten uit Linschoten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!